Statutární město Brno
Úřad městské části města Brna, Brno-Vinohrady
Velkopavlovická 25, 628 00 Brno
Úřední hodiny:
Po: |
8:00 - 17.00 hod. |
St: |
8:00 - 17.00 hod. |
Polední př.: |
11.00 - 11.30 hod. |
elektronická podatelna:
podatelna.vinohrady@brno.cz
ID datové schránky: gxxbyhw
Kontakty na pracovníky ZDE
Datová schránka pouze pro registr smluv:
ID: ebayrd2
Počet obyvatel MČ Vinohrady k 1. 1. 2023
Občané ČR: 11.449
Cizinci s trvalým pobytem: 264
Cizinci s přechodným pobytem: 629
Havárie - instalo, elektro, topení (platí jen pro obecní domy)
- mimo pracovní dobu 722 608 735
- v pracovní době 602 727 598
Výtahy (Vymyslický) 603 164 079
pro domy Bzenecká 19,21, Pálavské nám 1,2, Mikulovská 4,6,9, Mikulovská 8 (jen osobní výtah)
Výtahy (Beta Kontrol) 733 610 314
pro domy Bzenecká 13,15,17, Valtická 15,17, Mikulovská 8 (jen nákladní výtah)
Výtahy (Vaněrka) 724 608 727
pro domy Prušánecká 11,13,15,17, Vlčnovská 3,5
Výtahy (LIFTMONT) 603 206 205
pro domy Vlčnovská 7,9, Pálavské nám.6,7,8,9
Výtahy OTIS 800 107 525
pro dům Mikulovská 9 (boční výtah)
Ustanovení zvláštního příjemce důchodu
1. Identifikační číslo:
2. Kód:
3. Pojmenování (název) životní situace:
Ustanovení zvláštního příjemce důchodu
4. Základní informace k životní situaci:
Zvláštní příjemce důchodu je fyzická osoba, zpravidla rodinný příslušník, která je na základě ustanovení obce zmocněna přijímat a hospodařit s dávkami důchodového pojištění (důchodem) za oprávněného příjemce této dávky, který není vzhledem ke svému zdravotnímu stavu schopen samostatně přebírat svůj důchod.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Občan, zákonný zástupce, rodinný příslušník
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Žádost si může podat příjemce dávky důchodového zabezpečení mající trvalý pobyt na území statutárního města Brna, MČ Brno – Vinohrady, nebo jeho zákonný zástupce nebo rodinný příslušník. Na základě podané žádosti je řešena nezbytnost ustanovení zvláštního příjemce sociálním šetřením. V oprávněném případě je vydáno rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce důchodu.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
Osobně podat žádost (formulář) na níže uvedené instituci.
8. Na které instituci životní situaci řešit:
Statutární město Brno, Úřad městské části města Brna, Brno – Vinohrady, Odbor sociálních věcí, školství a kultury
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
Odbor sociálních věcí, školství a kultury
Velkopavlovická 25
628 00 BRNO
Bc. Věra Střelcová, 3. patro, č. dveří 4
Telefon: 511 189 014
e-mail: strelcova@vinohrady.brno.cz
Úřední hodiny: pondělí a středa 8:00 hodin – 17:00 hodin, polední přest. 11.15 – 11.45
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Písemná žádost na předepsaném formuláři, občanský průkaz dosavadního příjemce důchodu, občanský průkaz případného zvláštního příjemce, aktuální důchodový výměr dosavadního příjemce důchodu.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Žádost o ustanovení zvláštního příjemce důchodu.pdf
Formulář je k dispozici v kanceláři č. 4 na Odboru sociálních věcí, školství a kultury ÚMČ nebo na internetových stránkách městské části.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Bez poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Do 30 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
Oznámit ÚMČ všechny případné změny mající vliv na ustanovení zvláštního příjemce.
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
viz Kontakty
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 582/1991 Sb. o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 500/2004 Sb. správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy:
Nejsou
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
Proti rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce důchodu lze podat odvolání do 15 dnů ode dne jeho doručení, a to k Magistrátu města Brna prostřednictvím zdejšího ÚMČ.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny:
žádné
21. Nejčastější dotazy:
22. Další informace:
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
Webové stránky Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky: www.mpsv.cz
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
25. Za správnost popisu odpovídá útvar:
Statutární město Brno, Úřad městské části města Brna, Brno - Vinohrady, Odbor sociálních věcí, školství a kultury, Velkopavlovická 25, 628 00 Brno, vedoucí odboru Bc. Mgr. Tomáš Kratochvíl
26. Kontaktní osoba:
Bc. Věra Střelcová, referentka odboru
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1. 7. 2015
28. Popis byl naposledy aktualizován:
1. 7. 2015
29. Datum konce platnosti popisu:
Nestanoveno